Szczawnica, Krynica, Zakopane, noclegi Szczawnica, kwatery Szczawnica, apartamenty Szczawnica

OFERTY SPECJALNE

  • Wakacje

    Atrakcyjne i tanie oferty noclegów w górach, nad morzem i jeziorami, to wspaniały pomysł na wakacje!. Najlepsze oferty na tanie wakacje

  • Ze zwierzątkiem

    Masz psa lub kota? w tych obiektach będziesz mógł wypoczywać, wraz ze swoim pupilem. Kwatery i noclegi z akceptacją zwierząt

  • Mama i ja

    Oferty noclegów w obiektach z łóżeczkami dla małych dzieci, placem zabaw itp.

  • Unterkunft in Polen

    Finde eine attraktive Unterkunft in Hotel, Pension, Ferienhaus, Ferienwohnung, Appartement, Fremdenzimmer, Wellness, Sanatorium. Verbringe einen unvergesslichen Urlaub!

  • Dla seniora

    Ofery obiektów noclegowych specjalnie przygotowanych dla seniorów w atrakcyjnych miejscowosciach.Turnusy o zróżnicowanym standardzie jak i cenie.

  • SPA&Wellness

    Ośrodki odnowy biologicznej-zdrowie relaks i energia.

  • Zielona szkoła

    Obiekty, pensjonaty, ośrodki dysponujące odpowiednim zapleczem i doświadczenie w organizowaniu zielonych szkół.

  • Dla niepełnosprawnych

    Znajdziesz tutaj obiekty przystosowane do obsługi gości niepełnosprawnych. Niepełnosprawni w Polsce stanowią 14% ogółu społeczeństwa i odsetek ten ma tendencję rosnącą. Warto przygotować ofertę dla tej grupy.

REKLAMA

Odpowiedzialność obiektu noclegowego za rzeczy gościa

<<Przeczytaj pozostałe porady>>

 

Odpowiedzialność obiektu noclegowego za rzeczy gościa
 
Zastanawiajac się, czy i w jaki sposób hotel lub inny obiekt noclegowy ponosi odpowiedzialność za rzeczy gościa, warto dokładnie przyjrzeć się temu zagadnieniu. Z pewnością można się spotkać z dwoma rodzajami skrajnych opinii - zarówno że hotel nie ponosi żadnej odpowiedzialności, jak i że ponosi całkowitą odpowiedzialność. Jak jest w rzeczywistości? I co konkretnie i w jaki sposób odpowiada hotelarz w kwestii rzeczy nocującej w jego obiekcie osoby?
 
Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto zajrzeć do stosownych przepisów prawnych, w tym przypadku do kodeksu cywilnego, w którym jedna z części dotyczy tematu w stu procentach. Tytułem tej części jest "Odpowiedzialność, prawo zastawu i przedawnienie roszczeń utrzymujących hotele i podobne zakłady".
 
Artykuły tego fragmentu ustawy opisują spawę dokładnie. Po pierwsze, zostaje tam określone, że hotel ponosi stosowną odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych na jego teren, jednak odbywa się to jedynie, kiedy spełnione są odpowiednie warunki. Co ważne - w tym przypadku nie są ważne wewnętrzne regulaminy hotelu i wywieszane w nim ogłoszenia o wyłączeniu odpowiedzialności - w każdym przypadku, jeśli zaistniała sytuacja opisana w ustawie, hotel odpowiada za rzeczy gościa. Warto jednak przyjrzeć się temu, jakie są to sytuacje.
 
Przede wszystkim, przepisy definiują, czym jest "rzecz wniesiona" do hotelu lub innego obiektu. Za rzecz wniesioną uznaje się rzecz, która podczas trwania pobytu danego gościa w obiekcie została powierzona właścicielowi lub obsłudze hotelu lub umieszczona we wskazanym przez nich miejcu. Można to rozumieć tak, że za rzeczy nieprzekazane odpowiada gość. Za rzeczy wniesione nie uznaje się zaparkowanych pojazdów mechanicznych (samochodów, motocykli) i pozostawionych w nich rzeczy, chyba że dodatkowo określono sprawę ich przechowania. To samo dotyczy również zwierząt.
 
Szczególną formą przekazania jest złożenie pieniędzy, kosztowności lub ważnych dokumentów w depozytowym sejfie. Usługa depozytu powinna znajdować się w każdym standaryzowanym hotelu. Istnieje jednak możliwość nieprzyjęcia rzeczy w depozyt, jeśli może ona stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. Dodatkowo hotelarz moze odmówić przyjęcia w depozyt kosztowności, których wartość jest zbyt wysoka w stosunku do wielkości lub standardu obiektu. Może również nie przyjąć na przechowanie rzeczy o zbyt dużych gabrytach, by zmieścić ją w dostępnej przestrzeni. Warto tu dodać, że jeśli hotelarz odmówi przyjęcia na przechowanie rzeczy, którą w świetle prawa powinien przyjąć, ndal traktowana jest ona jako rzecz wniesiona.
 
A kiedy już rzecz jest uznana za wniesioną, hotel odpowiada z nią całkowicie, tak samo jeśli uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło w wyniku winy lub rażącego nidbalstwa właściciela hotelu lub osoby ztrudnionej w obiekcie (w tym przypadku wystarczy, że był to rzecz przekazna pracownikowi, nie musiała być oddana na przechowanie). 
 
W kwestii pieniężnej, gość ma prawo do dochodzenia roszczeń finansowych w wysokości maksymalnie stukrotności ceny noclegu, przy czym za jedn rzecz jest zobowiazany zwrócić do maksymalnie kwoty odpowiadającej pięćdziesięciokrotności ceny noclegu. Czyli, jeśli nocle kosztował 50 zł, w przypadku utraty lub uszkodzenia jednej rzeczy wniesionej hotelarz odpowiada do kwoty 25tys. zł, a w przypadku większej ilości rzeczy - do kwoty 50tys. zł.
 
O wynikłej stracie gość powinien poinformować niezwłocznie po jej odkryciu. W ciągu 6 miesięcy od dnia, w którym gość dowiedział się o stracie, sprawa się przedawnia - maksymalnie rok po terminie opuszczenia obiektu.
 
Dodatkowo właściciel obiektu noclegowego nie odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy gościa, które wynikły na skutek działania siły wyższej - jak np. działania żywiołu. Co więcej - i na szczęście - hotelarze nie odpowiadaja również za straty wynikłe z winy gościa lub  osób przebywających z nim jako odwiedzający. W takiej sytuacji gość nie ma prawa do jakichkolwiek roszczeń skierowanych w stronę hotelu.
 
<<Przeczytaj pozostałe porady>>
wróć

Dodaj swój obiekt ZA DARMO - bez ukrytych kosztów, bez abonamentu, bez stałych opłat.  
Wyróżnij swój obiekt dodając go do darmowych ofert specjalnych - DODAJ ZA DARMO !
 Nocleginaplus.pl jest jednym z nielicznych serwisów w Polsce, oferującym nieodpłatnie pełną ofertę Twojego obiektu.