Szczawnica, Krynica, Zakopane, noclegi Szczawnica, kwatery Szczawnica, apartamenty Szczawnica

OFERTY SPECJALNE

  • Wakacje

    Atrakcyjne i tanie oferty noclegów w górach, nad morzem i jeziorami, to wspaniały pomysł na wakacje!. Najlepsze oferty na tanie wakacje

  • Ze zwierzątkiem

    Masz psa lub kota? w tych obiektach będziesz mógł wypoczywać, wraz ze swoim pupilem. Kwatery i noclegi z akceptacją zwierząt

  • Mama i ja

    Oferty noclegów w obiektach z łóżeczkami dla małych dzieci, placem zabaw itp.

  • Unterkunft in Polen

    Finde eine attraktive Unterkunft in Hotel, Pension, Ferienhaus, Ferienwohnung, Appartement, Fremdenzimmer, Wellness, Sanatorium. Verbringe einen unvergesslichen Urlaub!

  • Dla seniora

    Ofery obiektów noclegowych specjalnie przygotowanych dla seniorów w atrakcyjnych miejscowosciach.Turnusy o zróżnicowanym standardzie jak i cenie.

  • SPA&Wellness

    Ośrodki odnowy biologicznej-zdrowie relaks i energia.

  • Zielona szkoła

    Obiekty, pensjonaty, ośrodki dysponujące odpowiednim zapleczem i doświadczenie w organizowaniu zielonych szkół.

  • Dla niepełnosprawnych

    Znajdziesz tutaj obiekty przystosowane do obsługi gości niepełnosprawnych. Niepełnosprawni w Polsce stanowią 14% ogółu społeczeństwa i odsetek ten ma tendencję rosnącą. Warto przygotować ofertę dla tej grupy.

REKLAMA

Regulamin w hotelu i potrzeba jego posiadania

 

 

 >>Zobacz wszystkie porady dla hotelarzy<<

 

Regulamin w hotelu i potrzeba jego posiadania
 
Regulamin powinien być opracowany w każdym obiekcie świadczącym usługi noclegowe - szczególnie w hotelach, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych i w gospodarstwach agroturystycznych. Celem tworzenia regulaminów jest zapoznanie gości hotelowych z panującymi w obiekcie normami, co pozwala na przykład uniknąć niemiłych niespodzianek i zadziwienia postępowaniem czy gości samych w sobie, czy też obsługi obiektu. Regulamin hotelowy to zbiór przepisów postępowania hotelu względem przebywającego w hotelu gościa, a także spisem zasad, jakie powinna respektować każda osoba decydująca się na noclegi akurat w konkretnym miejcu. Uwzględnienie w regulaminie kwestii BHP powinno skutkować wzrostem bezpieczeństwa podczas pobytu. Z kolei sprawy innych zasad mają zagwarantować wszystkim gościom możliwość odbycia komfortowego pobytu, nie zakłócanego na przykład dającym wiele do życzenia nagannym zachowaniem inych gości. 
 
Możliwość uniknięcia wszystkich negatywnych sytuacji oczywiście jest trudna, jednak zachowanie wewnętrznego porządku jest znacznie łatwiejsze, kiedy każdy z gości zostanie zapoznany z regulaminem. Co więcej, zapoznanie gości z regulaminem jest warunkiem koniecznym do jego obowiązywania. Gość, któremu nie przedstawiono regulaminu bezpośrednio i który dodatkowo nie miał możliwości przeczytać go np. przy recepcji lub innym widocznym miejscu, nie ma obowiązku jego przestrzegania.
 
Jest tak, ponieważ regulamin, jako informacja o zasadach jest dokumentem wewnętrznym każdego obiektu. Jest ustalany przez dyrekcję lub zarząd każdego hotelu z osobna a jednocześnie nie jest elementem ogólnego prawodawstwa. O ile ogólne przepisy prawa dotyczą wszystkich, przepisy określone w regulaminie dotyczą wyłącznie danego obiektu. Dlatego w interesie hotelarzy jest, aby zapoznawali swoich gości z przygotowanym regulaminem lub wywieszali go w widocznym miejscu. Jeśli ludzie będą znać przepisy, istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że będą się do nich stosować. A to duża wygoda dla pracowników hotelu, którzy w ten sposób mogą oszczedzić sobie kwestii tłumaczenia zasad każdemu gościowi z osobna.
 
Każdy hotelowy regulamin powinien obejmować takie sfery, jak:
 
- zasięg doby hotelowej - doba hotelowa określa najwcześniejsze godziny zameldowania i najpóźniejsze godziny wymeldowania gości z obiektu. Służy to stworzeniu dla pracowników służby pięter możliwości uprzątnięcia pokoju po poprzednich gościach a jeszcze przed godziną zameldowania poprzednich. Z reguły pozostawiany na sprzątanie czas to ok. 2-4 godzin.
 
- możliwość przedłużenia pobytu - najczęściej przedłużenie pobytu nie jest możliwe z powodu rezerwacji wszystkich dostępnych w obiekcie miejsc noclegowych przez następnych gości. Sprawa ta powinna zostać opisana w regulaminie.
 
- pobyt osób trzecich na terenie obiektu - pokój jest wynajmowany konkretnym osobom i w interesie hotelarza leży, by nie nocowały w nim inne osoby. Z tego względu gościom zabrania się użyczania pokoju innym osobom lub przynajmniej ogranicza się godziny przyjęć gości do godzin dziennych. Najczęściej osoby trzecie mogą przebywać w obiekcie w godzinach od rana do ok. 22.00 wieczorem, po upływie tej godziny powinny opuścić obiekt lub zameldować się w jednym z pokoi, uiszczając odpowiednią opłatę.
 
- cisza nocna - komfortowy wypoczynek w hotelu wymaga spokoju w nocy, z tego względu w regulaminie powinien znaleźć się zapis o obowiązującej ciszy nocnej - najczęściej w godzinach 22.00 - 6.00 rano lub 22.00 - 7.00 rano. 
 
- możliwość korzystania ze znajdujacych się na terenie obiektu urządzeń (zwłaszcza rekreacyjnych)
 
- zasady korzystania z usług hotelowych, w tym usług świadczonych bezpłatnie w ramach pobytu
 
- odpowiedzialność za uszkodzenie lub utratę rzeczy należących do gościa, wniesionych na teren obiektu - przepisy kodeksu cywilnego odpowiedzialnością obarczają hotelarzy, jednak goście sa często proszeni o przekazanie rzeczy wartościowych do depozytu lub zgłoszenie ich, w przeciwnym przypadku trudno jest udowodnić, że dana rzecz została skradziona lub uszkodzona a kurat w danym miejscu
 
- odpowiedzialność za mienie hotelu, które uległo uszkodzeniu wskutek celowego lub przypadkowego działania gościa lub osób odwiedzajacych go w hotelu
 
- warunki i możliwość składania reklamacji - goście hotelowi maja prawo złożyć reklamację dotyczącą pobytu, jeśli świadczone przez hotel usługi nie odpowiadają jego standaryzacji.
 
- inne sprawy porządkowe
 
Regulamin obiektu noclegowego jest ważnym dokumentem, dlatego warto go dobrze przygotować i upewnić się, że każdy z odwiedzających obiekt gości zapoznał się z nim. 
 
Przykładowy regulamin dla domu gościnnego, agroturystyki, ewentualnie dla rodzinnego pensjonatu.
 
 regulamin.doc                                                              regulamin.pdf
 
regulamin.pdf

regulamin.doc

wróć

Dodaj swój obiekt ZA DARMO - bez ukrytych kosztów, bez abonamentu, bez stałych opłat.  
Wyróżnij swój obiekt dodając go do darmowych ofert specjalnych - DODAJ ZA DARMO !
 Nocleginaplus.pl jest jednym z nielicznych serwisów w Polsce, oferującym nieodpłatnie pełną ofertę Twojego obiektu.