nocleginaplus.pl

Blog tematyczny z zakresu turystyki, sportu, zdrowia i lifestyle,

Turystyka

Czy kreatyna na redukcji ma sens?

Czy kreatyna na redukcji ma sens?

W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszy się kreatyna na redukcji. Można śmiało powiedzieć, że jest to jedna z najpopularniejszych odżywek stosowanych przez ludzi, którzy ćwiczą na siłowni i chcą jeszcze bardziej poprawić swoją sylwetkę. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w organizmie człowieka kreatyna występuje naturalnie. Są to jednak ilości śladowe, które raczej nie przyczyniają się do sportowych rezultatów. W tym artykule wyjaśnimy, jakie zalety ma kreatyna podczas redukcji, a także podpowiemy, jak ją stosować.

Czym jest kreatyna?

Warto wspomnieć, że w pożywieniu, które jemy na co dzień też znajduje się kreatyna. Jej największe ilości znajdują się w rybach oraz czerwonym mięsie. Najlepiej zakupić kreatynę u sprawdzonego i renomowanego producenta, który cieszy się dobrą opinią i od dłuższego czasu działa na rynku. Wymierne korzyści kreatyny u sportowców można zauważyć dopiero, gdy jest dostarczana w większej ilości przez suplementy różnego typu. Należy mieć na uwadze, że wspiera także odbudowę silniejszych włókien mięśniowych. Jednocześnie zakwasy przestają być problemem, ponieważ kreatywna działa neutralizująco na kwas mlekowy. Cechuje się też silnym działaniem antykatabolicznym oraz anabolicznym. Można śmiało powiedzieć, że jest to jeden z najbardziej przebadanych i najbezpieczniejszych suplementów na rynku.

Stosowanie kreatyny

Kreatynę mogą stosować zarówno mężczyźni, jak i kobiety. W sprzedaży można znaleźć różne rodzaje kreatyny, między innymi: monohydrat, jabłczan oraz mixy kreatynowe różnego rodzaju. Warto podkreślić, że jest to suplement uniwersalny, który może być stosowany nie tylko podczas okresu zwiększania masy mięśniowej, ale również w trakcie redukcji. Dzięki temu wzmacnia się twoja wytrzymałość mięśniowa oraz siła. Nie da się ukryć, że organizm potrzebuje dodatkowego wsparcia podczas okresu redukcji przy deficycie kalorycznym. W mięśniach w pierwszej kolejności zachodzą procesy kataboliczne. Należy pamiętać, że spadek siły mięśniowej jest jednym z przykrych skutków redukcji.

Zalety kreatyny

Organizm niestety traci siłę mięśniową podczas deficytu kalorycznego. Nie wszyscy wiedzą, że można znacząco zmniejszyć spadek siły dzięki suplementacji kreatyny podczas redukcji. Jest to bardzo przydatna wiedza dla osób ćwiczących. Gdy ćwiczysz to chcesz regularnie podnosić swoje wyniki. Z kolei bardzo demotywująco działają spadki, które towarzyszą redukcji. Szybsza regeneracja po wyczerpujących treningach jest kolejną zaletą korzystania z kreatyny na redukcji. W ten sposób można zdecydowanie szybciej odbudować energetyczne zasoby w mięśniach. Organizm podczas redukcji może już wspomóc dawka 5 g kreatyny. Nie ma jasno wskazanej formy kreatyny, którą należy stosować podczas okresu redukcji. Najbardziej polecane formy to pirogronian kreatyny oraz jabłczan kreatyny. Można śmiało powiedzieć, że te formy są najlepiej przyswajalne przez organizm człowieka. Jednak każdy człowiek jest inny, więc najlepiej przetestować to na sobie. Pozytywny wpływ na kondycję psychiczną będzie miało ograniczenie spadków siłowych.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *